1. Skip to Menu
  2. Skip to Content
  3. Skip to Footer>

Historia produktów

Drukuj

Oto wybór niektórych produktów, jakie opracowaliśmy w ciągu kolejnych lat. Oczywiście, jest ich o wiele więcej.
W siedzibie firmy, w Regensdorf, powstało pieczołowicie przygotowane muzeum produktów Studera.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

1948
Willi Studer założył swoją firmę na początku roku 1948. Po sześciu miesiącach pracy, niemal dzień i noc, wyprodukowanych i przygotowanych do wysyłki zostało pierwsze dziesięć wysokonapięciowych. We wrześniu tego samego roku młoda firma przeniosła się na Wehntalerstrasse w Zurychu, do piwnicy starego budynku pocztowego. Załoga liczyła trzy osoby.

1949
Import pierwszych magnetofonów taśmowych z USA. Wprowadzenie ich do sprzedaży wymagało dokonania pewnych modyfikacji, dlatego importer zlecił Studerowi zmodyfikowanie urządzeń poprzez wymianę wałków przesuwu, rolek prowadzących i dociskowych. Powoli dojrzewała też idea opracowania i skonstruowanie lepszego magnetofonu. Wraz z zakupem 500 sztuk od importera rozpoczął się proces projektowania pierwszego modelu magnetofonu Studera, 'Dynavox'.

1951
Prototyp pierwszego profesjonalnego magnetofonu taśmowego Studer jest ukończony. Wykorzystany został przez Swiss Broadcasting Corporation do utrwalenia, po raz pierwszy  na taśmie, koncertów odbywających się w ramach Lucerne International Music Festival.

1952
Oprócz produkcji magnetofonu T26 REVOX (następca serii Dynavox), wyprodukowano 100 magnetofonów studyjnych.

1955
Wraz z zaprojektowaniem serii Studer A37 oraz B37 rozpoczyna się nowa era w dziedzinie studyjnych magnetofonów taśmowych.

1958
Ukończono prototyp pierwszej przenośnej konsolety mikserskiej Studer 69. Jednak dopuszczenie jej do oferty dla Swiss Broadcasting System wymagało przeprowadzenia gruntownych testów przez wydział inspekcyjny Swiss Postal Authority.

1963
Wprowadzenie w pełni tranzystorowego, profesjonalnego magnetofonu taśmowego A62.

1964
Prezentacja prototypu czterościeżkowego, studyjnego magnetofonu taśmowego J37. W owych czasach jest to najbardziej rozbudowane urządzenie lampowe. Fakt użycia tego magnetofonu podczas nagrywania płyty Sgt. Pepper’s utorował produktom Studera drogę do najlepszych studiów nagraniowych na całym świecie.

1968
Oddział sprzętu studyjnego oferuje nowy mikser audio, Studer 089. Rdzeń tego nowego produktu tworzą kompaktowe moduły, zapewniające szerokie możliwości regulacji w każdym kanale.

1970
Wiosną tego roku zaprezentowana zostaje nowa generacja profesjonalnych magnetofonów taśmowych serii A80. Całkowicie nowa koncepcja projektu zaspokajała potrzeby w szerokim zakresie zastosowań, zaś przemyślana konstrukcja modularna pozwoliła na zoptymalizowanie produkcji. Niektóre z wyjątkowych cech urządzenia to: wytrzymały mechanizm przesuwu taśmy ze sterowaniem logicznym, elektroniczne sterowanie naprężeniem taśmy, także podczas jej przewijania i hamowania, elektroniczne wykrywanie ruchu taśmy i jego kierunku, elektroniczna kontrola szybkości przesuwu taśmy, montowalne moduły przedwzmacniaczy z oddzielnie montowanymi korektorami i presetami poziomów oraz elektronicznym przenikaniem ustawień korekcji.

1978
Rok pamiętny dla założyciela, Willi Studera: jesienią tego roku Swiss Federal Institute of Technology (ETH), w uznaniu dla wyników jego bezustannych wysiłków i badań, uhonorował go tytułem Doktora Honorowego Nauk Technicznych. Pojawił się też nowo zaprojektowany wielościeżkowy magnetofon taśmowy Studer A800, największe tego typu urządzenie, jakie kiedykolwiek powstało, oferujące szereg wyjątkowych funkcji: mechanizm napędowy sterowany mikrokomputerem, wałek PLL z serwosterowaniem, 13 MHz zegar sterujący oraz płaski dysk napinania taśmy. Późne lata osiemdziesiąte i wczesne dziewięćdziesiąte to czas intensywnej aktywności korporacyjnej. Po wykupieniu amerykańskiej firmy Integrated Media Systems utworzono Studer Editech. Niedługo po tym Studer zaoferował cyfrowe stacje robocze, stanowiące uzupełnienie dla istniejących produktów cyfrowych, takich jak D827, czyli 48-kanałowy cyfrowy rejestrator DASH.

1990
Szeroko zakrojony program reorganizacyjny osiągnął kulminację wraz z zakupieniem grupy Studer przez HARMAN INTERNATIONAL INDUSTRIES, co nastąpiło w roku 1994. W 1993 WDR Cologne zakupiła pierwszą wielkoformatową konsoletę mikserską D940. Wiosną 95 szwajcarski nadawca DRS uruchomił w pełni cyfrowy, radiowy system nadawczy.

W tym samym roku Studer zaprezentował D424, swój pierwszy 2-ścieżkowy rejestrator MO. Pojawił się także 8-kanałowy przedwzmacniacz mikrofonowo-liniowy, wyposażony w najwyższej klasy przetworniki analogowo-cyfrowe, będący pierwszym urządzeniem z tzw. serii D19.

1996
Rok nowych produktów, począwszy od CD Recorder D741, po którym pojawił się nowy sprzęt do komutowania sygnałów cyfrowych, nowy analogowy stół mikserski 928 dla nadawców, teatrów i produkcji live, a także cyfrowa konsoleta Studer OnAir 2000 z wysoce ergonomicznym interfejsem użytkownika.

1997
Całkowicie nowa cyfrowa konsoleta Studer D950 już na pierwszej prezentacji skupia szczególną uwagą, a to ze względu na jej niezrównaną wydajność i możliwości.

1998
Wprowadzenie rewolucyjnego formatu miksowania Virtual Surround Panning™ w D950S i czipie PUMA: ten wyspecjalizowany chip DSP o wysokiej mocy obliczeniowej, opracowany przez Studera, stosowany jest w kontrolerze DigaStudio dla oprogramowania D.A.V.I.D. DigAS. Ponadto, w 1998 roku Studer wprowadził na rynek V-Eight, 8-kanałowy, 20-bitowy rejestrator wielościeżkowy, dokonujący zapisu na kasetach S-VHS.

1999
Studer zaadaptował technologię bazową D950 do cyfrowej, nadawczej konsolety mikserskiej D941, w rezultacie czego powstała bardzo wydajna i elastyczna w działaniu konsoleta nadawcza, Studer OnAir 5000.

2000
Studer wprowadza na rynek D950M2, rozwojową wersję bardzo udanej, najwyższej klasy konsolety mikserskiej, o nowym wyglądzie i szeregiem nowych funkcji. W tym samym roku Studer pojawiła się także cyfrowa konsoleta mikserska OnAir 1000, przeznaczona dla nadawców radiowych i zastosowań produkcyjnych.

2001
Po wykonaniu ponad 600 instalacji OnAir 2000, na rynku pojawia się OnAir 2000M2 – a całkowicie przeprojektowana i ulepszona wersja OnAir 2000, wyposażona m.in. w router wejściowy i cechująca się nową, atrakcyjną stylizacją.

2002
Bardzo pracowity rok Studera. Na targach NAB w Las Vegas Studer zaskoczył branżę, prezentując najbardziej zaawansowany interfejs użytkownika na rynku, oparty na koncepcji Vistonics Touch’n’Access. Vistonics ma obrotowe enkodery i przyciski, zintegrowane z wyświetlaczem graficznym, co pozwala na bezpośredni skorelowanie obrazu z pokrętłami i przełącznikami oraz zmianę ich działania, zgodnie z wybraną funkcjonalnością.

W tym samym roku, na jesiennej wystawie IBC w Amsterdamie, Studer zaprezentował nadawczą wersję konsolety Vista, model Vista 6, wraz z oddzielnym panelem kanałów wejściowych, Vista Remote Bay, przeznaczonym do zastosowania w teatrach, gdzie sterowanie musi odbywać się z poziomu widowni.

2003
Studer rozszerza wybór konsolet nadawczych, prezentując mniejszy, cyfrowy mikser o stałej konfiguracji Studer OnAir 500 oraz bardzo elastyczny system modularny Studer OnAir 3000. OnAir 3000 oparto na nowej technologii bazowej miksowania DSP, SCore, a nowoczesna i elastyczna architektura oprogramowania pozwala na bezproblemową integrację systemu i otwiera drogę do budowy rozbudowanych, sieciowych systemów nadawczych.

2004
Zaprezentowano konsoletę Studer Vista 8, która staje się faktycznym standardem wśród konsolet do produkcji nadawczej. Zakupiło ją wiele znanych instytucji, jak BBC w Londynie.

2005
Najnowsza cyfrowa konsoleta radiowa Studera została jeszcze bardziej ulepszona, czego rezultatem jest OnAir 3000Net. Będąca alternatywą dla bardzo udanego modelu OnAir 3000, konsoleta ta stanowi przejście od pracy samodzielnej do pracy jako sieciowy element całościowej infrastruktury centrum nadawczego.

2006
Zaprezentowana zostaje kompaktowa, cyfrowa konsoleta produkcyjna Vista 5. Ta małoformatowa konsoleta jest w pełni przenośna i bardzo łatwa do skonfigurowania.

2007
Studer wkracza w dziedzinę sprzętu touringowego, prezentując konsoletę Vista 5 SR. Mechanicznie przeprojektowana, natychmiast zdobywa uznanie wśród największych firm nagłośnieniowych świata i realizatorów dźwięku.

Pierwotny sukces Vista 5 oraz zwiększone oczekiwania klientów w zakresie liczby kanałów doprowadziły do opracowania wersji z 42 tłumikami.

Na NAB w Las Vegas zaprezentowano Route 6000.

2008
Wprowadzenie na rynek kompaktowej konsolety nadawczej OnAir 2500.

Ciesząca się dużym uznaniem konsoleta Studer OnAir 3000 jest teraz dostępna w nowym formacie.

2009
Studer zaanonsował dostępność nowego systemu STUDER RELINK (Resource Linking) I/O Sharing, który pozwala na połączenie wielu konsolet Studera, znajdujących się w różnych miejscach stacji nadawczej, i na przesyłanie oraz sterowanie przepływem danych w całej sieci.

Pojawia się wersja modularna OnAir 2500, czyli OnAir 2500 Modulo.

 

Gościmy

Naszą witrynę przegląda teraz 269 gości 

ESS Audio home